U protekloj sedmici, u Berlinu je održan ITB, najveći svjetski sajam turizma. Među više od 5000 izlagača iz više od 160 zemalja našla se i delegacija Bosne i Hercegovine koja se sastojala od predstavnika više od 20 organizacija i kompanija iz javnog i privatnog sektora. Regionalne turističke organizacije, turističke agencije i hoteli predstavili su se na zajedničkom štandu Bosne i Hercegovine, i na taj način doprinijele osnaženju brenda naše zemlje na međunarodnom nivou.
„Već 15 godina dolazim na ITB Berlin, najprije kao posjetilac, a potom i kao izlagač, i sa sigurnošću mogu reći da ove godine imamo najozbiljniju i najprofesionalniju prezentaciju Bosne i Hercegovine do sada. Zajedničkim štandom na preko 130 kvadratnih metara pridružili smo se drugim svjetskim destinacijama koje ulažu značajna sredstva u predstavljanje svojih turističkih potencijala posjetiocima ovog sajma“, rekao je Skender Hatibović, vlasnik agencije Funky Tours iz Sarajeva.
Međunarodna promocija destinacije Bosne i Hercegovine
Uz podršku Vanjskotrgovinske/spoljnotrgovinske komore Bosne i Hercegovine i USAID Projekta razvoja održivog turizma u Bosni i i Hercegovini (Turizma), na zajedničkom štandu Bosne i Hercegovine predstavile su se Turistička zajednica Kantona Sarajevo – Visit Sarajevo (TZ KS), Turistička organizacija Republike Srpske (TORS), Turistički klaster Hercegovina, Fortuna Tours iz Mostara i brojne turističke agencije, hoteli i drugi predstavnici turističkog sektora.
U okviru nastupa na ITB Berlin, bh. delegacija sastala se s ambasadorom Bosne i Hercegovine u Njemačkoj Damirom Arnautom, koji je potom posjetio zajednički štand Bosne i Hercegovine. U razgovoru s predstavnicima turističkog sektora Bosne i Hercegovine, ambasador Arnaut izrazio je punu podršku nizu projekata i inicijativa kojim se nastoji povećati broj turističkih dolazaka u Bosnu i Hercegovinu iz Njemačke.
„Turistička organizacija Republike Srpske već 10 godina dolazi na ITB i to je veoma značajno iskustvo za nas. Mi nismo destinacija za masovni turizam, ali nam je cilj privući naše ljude iz dijaspore da posjete Republiku Srpsku i Bosnu i Hercegovinu sa svojim prijateljima, a ujedno da razmijenimo iskustva i vidimo gdje se nalazimo u internacionalnom poređenju. Mi smo prepoznati po aktivnom odmoru i boravku u prirodi, što je sve traženije na svjetskom tržištu“, izjavio je direktor TORS-a Miodrag Lončarević.
Nova destinacijska stranica Bosne i Hercegovine
U okviru ITB-a, međunarodnoj javnosti predstavljena je nova destinacijska web stranica Bosne i Hercegovine – www.discoverbih.com – koju je razvila VTK BiH uz podršku projekta USAID Turizam. Ova stranica predstavlja digitalni portal koji otvara vrata u svijet netaknutih prirodnih ljepota, bogate kulturne baštine i autentičnih doživljaja koje ova zemlja nudi. Stranica je također s ciljem omogućavanja jednostavnijeg povezivanja s lokalnim turističkim operaterima i pružateljima usluga, čime se podstiče direktan kontakt i rezervacije, što Bosnu i Hercegovinu čini još pristupačnijom i privlačnijom destinacijom za sve putnike željne istraživanja.
„Zahvaljujući Turističkoj zajednici Kantona Sarajevo, koja je okupila suizlagače iz cijele Bosne i Hercegovine i osigurala atraktivan izložbeni prostor, posjetioci sajma imaju priliku upoznati se sa našom cjelokupnom bogatom turističkom ponudom, kulturom, historijom i prirodnim ljepotama. Suizlagači Turističke zajednice KS su agencije Funky Tours, Saray Bosnia Travel, Green Travel, 2M Travel, Elegance Tours, Pangaia Travel, hoteli Ilidža, Hills & Hollywood, Bosmal Arjaan by Rotana, Courtyard by Marriott i Ibis Styles, kao i turističke zajednice Tuzlanskog kantona, Hercegovačko-neretvanskog kantona te Grada Bihaća“, izjavila je Vesna Hasanović, saradnica u turističko-informativnom centru TZ KS.
Vesna Hasanović, saradnica u turističko-informativnom centru TZ KS
Značajna nagrada za Grad Trebinje
Snažno prisustvo na ITB Berlinu, vodećem svjetskom sajmu turizma, ključno je za jačanje brenda destinacije Bosne i Hercegovine na međunarodnom nivou. Sudjelovanjem na ovom prestižnom događaju, Bosna i Hercegovina ima priliku predstaviti svoju jedinstvenu kulturu, bogatu historiju i prirodne ljepote širokoj publici, uključujući ključne međunarodne djelatnike u sektora putovanja i turizma. Na ovaj način se povećava vidljivost Bosne i Hercegovine kao atraktivne turističke destinacije, izgrađuju važne poslovne veza i partnerstva, što će u konačnici dovesti do povećanja broja posjetitelja u Bosni i Hercegovini i produženja njihovog boravka, kao i većih prihoda od turizma za građane Bosne i Hercegovine.
Uspješan nastup Bosne i Hercegovine na ITB-u okrunjen je nagradom GOLDEN STAR za najbolji promotivni turistički video u okviru takmičenja The Golden City Gate 2024 u kategoriji Eco Tourism. Ovu nagradu osvojio je promotivni video autora Slavenka Vukasovića Trebinje goes green, čiju izradu i nominaciju su podržali Grad Trebinje, Razvojna agencija Grada Trebinja TREDEA i Turistička organizacija Grada Trebinja.