Halal-Friendly turističke destinacije: Rastući segment turističkog tržišta i zlatna prilika bh. turizma

sarajevo-halal-fair-2023_usaid-turizam_investicije-u-turizmu_bi_hala-turizam-u-bih_bh-telecom_medzlis-islamske-zajednice-bih_agencija-za-certificiranje-halal-kvalitete_visit-sarajevo_luxury-concierge

USAID Turizam organizirao panel o halal-friendly turističkim destinacijama u okviru 3. Međunarodnog sajma halal-industrije – Sarajevo Halal Fair-a 2023

Sarajevo Halal Fair (SHF) održan je  u periodu od 17. do 19. maja 2023. godine, u organizaciji Bosna Bank International (BBI) i Agencije za certificiranje halal kvalitete. USAID Turizam je u okviru ovogodišnjeg 3. Međunarodnog Sarajevo Halal Fair-a podržao organizaciju panela “Halal-Friendly turističke destinacije”. Panel je ugostio lokalne, regionalne i međunarodne eksperte, a moderator je bio direktor projekta USAID Turizam Feđa Begović. Fokus panela je bio na predstavljanju rastućeg segmenta turističkog tržišta – halal turizma i načinu na koji Bosna i Hercegovina može ostvariti značajnu dobit ulaganjem u razvoj ove niše turizma.

Autor fotografije: Jasmin Agović
Zajednička fotografija svih učesnika panela

Halal-Friendly turističke destinacije

U okviru sesije diskutiralo se o potrošačima i turistima koji su u potrazi za halal destinacijama, te o mnogim državama koje se trude privući takav profil putnika. Halal turizam nije samo trend, već i neizostavan faktor za ponuđače proizvoda i usluga, kako bi ostvarili konkurentnu prednost na lokalnom i globalnom tržištu.

Također, govorilo se i o važnosti halal certifikacije, što uključuje proizvode, halal restorane i smještaj, putničke agencije, kao i iskustva i usluge koje odgovaraju potrebama halal putovanja.

Ovom prilikom Feđa Begović, direktor projekta USAID Turizam, izjavio je: “Segment halal turizma je jedan od brzo rastućih segmenata u turizmu uopšte. Procjenjuje se da je vrijednost ove industrije u turizmu oko 200 milijardi dolara i kao takav veliki segment Bosna i Hercegovina kao destinacija već ima određene napore da privuče dio tog tržišnog kolača.”

Jedna od ključnih poruka sa SHF-a je da je halal turizam u procvatu i mnoge države na tome počinju kapitalizirati. Tako da, nije dovoljno samo imati pretpostavku da će turisti posjetiti Sarajevo i Bosnu i Hercegovinu, jer znaju da postoje halal sadržaji. Potrebno je, više nego ikada, raditi na izgradnji konkurentne prednosti. Ideja halal turizma promovira poseban stil života, kojem certifikacija daje kredibilitet i otvara mogućnost za valorizaciju svih turističkih sadržaja.

Sarajevo – Jeruzalem Evrope

Učesnica panela bila je i  Soumaya T. Hamdi, osnivačica i direktorica kompanije Halal Travel Guide (UK), a poručila je sljedeće: „Razlog zašto odredišta kao što su Južna Koreja, Hong Kong naporno rade na privlačenju halal turista, čak i kada već imaju svoje uspostavljene segmente tržišta, je taj što prepoznaju da je globalna muslimanska populacija, oko 70% mlađa od 40 godina; što znači da su mladi i ulaze u godine najveće sposobnosti zarađivanja, imaju novca za potrošnju, imaju želju putovati i žele da to bude u skladu s njihovim vrijednostima. Naročito, milenijci i generacija Z, koji žele putovati i povezati se sa svojim identitetom kao muslimana, a ima li boljeg mjesta za to nego ovdje u Sarajevu – Jeruzalemu Evrope, koji je dom stoljetnom islamskom naslijeđu i koje zaista utjelovljuje harmoniju zajedničkog života. Zbog toga ljudi vole Bosnu i Hercegovinu.“

Dakle, prednost koju Sarajevo i Bosna imaju u smislu samog brendiranja i privlačenja muslimanskih putnika, očito će biti pružanje ruke i dijeljenje ove poruke: „Dođite, ovdje ste dobrodošli. Ovdje imate historiju, ovdje imate konekcije.“, zaključila je Soumaya T. Hamdi.

Autor fotografije: Jasmin Agović
Soumaya T. Hamdi, osnivačica i direktorica kompanije Halal Travel Guide (UK)
Moje Sarajevo, moja priča

Dr.sci. Abdulgafar Velić, Glavni imam Medžlisa Islamske zajednice istaknuo je između ostalog da Sarajevo ima veliki potencijal za vjerski turizam uz brojne svjetske metropole koje su visoko pozicionira na rang listama top svjetskih halal destinacija. Vođeni željom da Sarajevo bude uvršteno na tu listu, Medžlis Islamske zajednice i Turistička zajednica Kantona Sarajevo su sinergijom rada pokrenuli projekt „Feel the Spirit of Ramadan“. Koordinatorica ispred Turističke zajednice Kantona Sarajevo Emina Nizić poručila je da je važno imati diferencirane elemente turističke ponude koji će Sarajevo učiniti konkurentnom destinacijom na međunarodnom nivou. Tokom ove diskusije, rukovodilac Sektora za promociju i komunikaciju BH Telecom Nađa Lutvikadić-Fočo govorila je o važnosti podizanja svijesti o brendu (brand awareness), te kako privatni i javni sektor promoviranjem aktivnosti kompanije, zapravo imaju priliku da daju i doprinos u promociji destinacije. Jedan od najboljih primjera za to je i kampanja „Moje Sarajevo, moja priča“ koju je brendirala kompanija BH Telecom, za potrebe Sarajevo Film Festivala.

Autor fotografije: Jasmin Agović
Rukovodilac sektora za promociju i komunikaciju BH Telecom Nađa Lutvikadić-Fočo i glavni imam Medžlisa islamske zajednice dr.sci. Abdulgafar Velić
Halal certifikacija za sigurna halal putovanja

Učesnica panela bila je i šefica odjela u Agenciji za certificiranje halal kvalitete Vildana Džafić koja je najavila da će Sarajevo biti prva certificirana halal-friendly turistička destinacija u regionu i Evropi, a prema nezvaničnim informacijama i u svijetu. Uzimajući u obzir činjenicu da je Agencija za certificiranje halal kvalitete među prvih 5 u svijetu i da je do ovog trenutka uspješno certificirala 7,500 jedinstvenih proizvoda, kako bi hoteli i druge uslužne djelatnosti u turizmu i ugostiteljstvu mogli nesmetano pružati usluge u skladu s halal certifikacijom. Tim povodom, vlasnica Balkans Luxury Concierge j.d.o.o. Ivana Karanikić potvrdila je iz ličnog iskustva da turisti zahtijevaju certificirane usluge i da je potrebno podizati svijest da usluge koje su certificirane imaju dodanu vrijednost na tržištu.

Halal turizam utjelovljuje ideju podrške kulturološkoj i socijalnoj koheziji, koja predstavlja čvrst temelj multikulturalnih zajednica. Baš onakve kakve u Sarajevu – Jeruzalemu Evrope, možete pronaći! Organizacijom ovog panela, USAID Turizam potiče rast turističke industrije i pozicioniranje Bosne i Hercegovina kao jedne od najdinamičnijih i najatraktivnijih međunarodnih turističkih destinacija, s ciljem podizanja standarda, povećanja broja posjeta i smanjenja sezonalnosti.

O Sarajevo Halal Fair-u

Sarajevo Halal Fair – SHF je međunarodni sajam halal industrije u organizaciji Bosna Bank International d.d. Sarajevo i Agencija za certificiranje halal kvalitete, koji povezuje predstavnike iz svih dijelova lanca halal industrije, uključujući privatne kompanije, javne korporacije, akreditacijske organe, vladine zvaničnike i druge predstavnike halal tržišta.

Halal tržište jedno je od najdinamičnijih svjetskih tržišta koje iz godine u godinu bilježi značajne trendove rasta i pruža velike potencijale za razvoj.

SHF otvara mogućnosti za poslovne susrete s proizvođačima, distributerima, investitorima i održavanje B2B sastanaka , te predstavlja odličnu priliku proizvođačima da predstave svoje proizvode i usluge halal distributerima iz cijelog svijeta.

Ovogodišnje izdanje sajma je trajalo tri dana, uz bogat program i prisustvo svjetskih stručnjaka iz oblasti halal-industrije. Pogledajte cijeli video snimak panela u nastavku:

You May Also Like…