U okviru najvećeg svjetskog sajma turizma – ITB Berlin, USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini (Turizam) inicirao je marketinšku saradnju pod nazivom “Mistični Balkan” između Nacionalne turističke organizacije Srbije, Nacionalne turističke organizacije Crne Gore, Turističke organizacije Kantona Sarajevo (Visit Sarajevo), Turističke organizacije Republike Srpske i Turističkog klastera Hercegovine.
Turizam je ključni sektor za ekonomije Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Ove države imaju raznoliku ponudu prirodnih ljepota, kulturne baštine i avanturističkih aktivnosti koje mogu privući turiste iz cijelog svijeta. Međutim, kako bi poboljšali konkurentnost svojih destinacija na globalnom turističkom tržištu, neophodno je da te destinacije sarađuju i koordiniraju svoje marketinške napore, posebno na udaljenim tržištima (long haul).
Marketinška saradnja “Mistični Balkan” nastoji uspostaviti okvir za saradnju zajedničkim marketinškim aktivnostima na emitivnim tržištima od zajedničkog interesa, s ciljem poticanja saradnje i jačanja odnosa između aktera u razvoju turističkog sektora regije. To će rezultirati održivim rastom turističkog sektora svake države pojedinačno, te doprinijeti privrednom razvoju regije.
Potpisivanju ugovora prisustvovala je voditeljica korporativne društvene odgovornosti ITB-a Rika Jean Francois, u okviru panela „Održivi zapadni Balkan: Balansiranje promocije i zaštita evropskih destinacija u usponu“. Na ovom panelu direktor USAID Turizam projekta Ibrahim Osta prezentirao je trenutne projektne napore u stvaranju održivije i otpornije destinacije. Prezentaciju je vodila prof. dr. Claudia C. Broezel, Univerzitet za održivi razvoj i Fakultet održive poslovne administracije, a predstavila je i niz stručnjaka u niši održivog turizma sa Zapadnog Balkana, koji su predstavili svoje uvide u promicanje i zaštitu regije s ubrzanim razvojem .
Kao dio marketinške saradnje “Mistični Balkan”, tri države će udružiti resurse i maksimizirati utjecaj zajedničkih marketinških aktivnosti usmjerenih ka povećanju vidljivosti i turističke atraktivnosti država. Sporazum, također, potiče razmjenu najboljih praksi i znanja kako bi se razvilo zajedničko razumijevanje ciljnih emitivnih tržišta, turističkih trendova i potrošačkog ponašanja.